zaterdag 19 oktober 2013

De Prooi

Van alle mannen ter wereld waar ik over zou kunnen dromen, droom ik vannacht over.. Rijkman Groenink!?

Zucht.

Zal wel komen door de 2-pagina grote aankondiging die ik gisteren in NRC Next las over de tv-bewerking van het boek 'De Prooi'. Vanavond is de eerste aflevering.

Ik ben erg nieuwsgierig naar hoe Pierre Bokma bankier Rijkman Groenink vertolkt. Hij ontving twee weken geleden een Gouden Kalf voor zijn performance!

Groenink zou een menselijker gezicht hebben in de tv-serie dan in het boek. Een hork, bullebak, straatvechter, briljante, autistische machthebber, maar dan wel eentje met een eenzaam jongetje deep inside die mensen om zich heen niet begrijpt.



Tja, ik weet niet. Ik kan niet zo veel met dat soort mannen. Ik snap gewoon al niet hoe iemand met zijn hoge intelligentie voor zulke destructieve strategiën bleef kiezen. Dat je mensen om je heen tegen jezelf én tegen elkaar opzet in het geloof dat dit het beste (in mensen én situaties) naar boven zal brengen. Dat moe(s)t een keer fout gaan. Mensen gaan immers verder voor je (door het vuur) uit loyaliteit dan uit angst. Ik tenminste.

Needless to say dat mijn droom met Rijkman nu niet bepaald spannend of anderszins inspirerend was..

Vannacht maar weer een poging doen om over léuke mannen te dromen ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten