dinsdag 10 september 2013

Lintje voor Rutger Hauer

Rutger Hauer, één van mijn favoriete acteurs, is afgelopen zaterdag benoemd tot Ridder in de Orde van de Nederlandse Leeuw. Hij kreeg het lintje voor zijn acteerprestaties in 125 films, dertig toneelstukken en dertig televisieproducties. Toch leuk voor hem

Mijn fancrush op hem begon toen ik hem (ik was nog een kind) de huurlinglegerleider Martin zag spelen in de film Flesh and Blood. Ik was instantly verliefd op hem. En op zijn tegenspeelster Jennifer Jason Leigh.

De film speelt in het middeleeuwse Italië (tegen de renaissance aan) en bevat veel gewelddadige en seksueel expliciete scènes. Needless to say dat de film grote indruk op mij maakte als 11-jarige..

Flesh and Blood is trouwens ook gewoon erg goed; de regie is door Paul Verhoeven, het scenario door Gerard Soeteman, en de film won destijds een gouden kalf.


Rutger Hauer en Jennifer Jason Leigh in Flesh and Blood :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten