zaterdag 30 maart 2013

De tweede speeldoos

Ik laat Judith tegenwoordig regelmatig met de website 3voor12 spelen. 'Plaatjes draaien'.

Met als gevolg dat we nu al twee dagen luisteren naar 'De tweede speeldoos' van Torre Florim (frontman van De Staat) en Roos Rebergen (Roosbeef).

Grappig, zo'n verfrissend Nederlands geluid in huis. Met een zweempje Boudewijn de Groot (het nummer 'De zee is er voor iedereen' bijvoorbeeld doet me erg aan hem denken). 

De website van Vera Groningen (waar Torre en Roos donderdag 11 april de zes nummers live ten gehore brengen) zegt het volgende over het album:

"De teksten zijn gebaseerd op gesprekken met leden van een toneelgroep voor mensen met een verstandelijke beperking. Over dansen, verliefd zijn, gepest worden. Over een discotheek beginnen terwijl je niet zo goed kan zien. (‘Ga je mee naar mijn discotheek / Ik zie misschien niet zo goed / Maar ik weet dat jij er alles aan doet / Dat ik de goede kant op dans.’) Fris en ontwapenend.

Om de nummers kracht bij te zetten, is een supergroep geformeerd met leden van zowel Roosbeef als De Staat. Denk dus niet dat je wat dromerige teksten begeleid door pianogepingel gaat horen – dit is een heus rockconcert. Een uniek project dat net zoveel liefde en aandacht van een zo groot mogelijk publiek verdient als Torre & Roos er zelf ingestopt hebben."

I like.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten