dinsdag 1 januari 2013

The best of the EMI years

Reinier heeft vandaag onze nieuwe kasten in de primer gezet en de helft van de muren van de woonkamer geverfd. #blij

En ik heb vanaf de bank heerlijk de hele dag in pyama voor dj gespeeld (en af en toe koffie gezet voor de harde werker). Ik heb namelijk onze cd-collectie onder handen genomen die in verschillende kasten zat, en beluisterd en laten luisteren welke cd's we nog willen houden en welke niet.

Verrassing: ik bleek veel makkelijker afstand te kunnen doen van cd's die ik niet meer of zelden opzet dan Reinier dat kon. Uiteindelijk hebben we in totaal (slechts) 92 cd's weggedaan, maar van mij hadden er nog veeeeel meer weggekund. Ach, nieuwe ronde, nieuwe kansen, zullen we maar zeggen ;-) 

Doordat je de woonkamer zo op z'n kop zet, kasten leegruimt en honderden cd's door je vingers laat gaan, heb je natuurlijk kans een long lost juweeltje terug te vinden. En vandaag was dit de erg gave cd 'The best of the EMI years' van John Barry! Helemaal vergeten dat ik die had.

Ik kwam voor het eerst in aanraking met John Barry's werk toen ik Dances with Wolves zag. En hij heeft natuurlijk een grote muzikale stempel gedrukt op James Bond; hij vervolmaakte de James Bond-tune en schreef de muziek voor een groot aantal James Bond-nummers en -filmmuziek.

Op de cd 'The best of the EMI years' staat o.a. Beat girl, Human Jungle en de James Bond-nummers Goldfinger (de Propellerhead Mix), Diamonds are forever en That fatal kiss (met Duran Duran).

 #cool




Geen opmerkingen:

Een reactie posten