donderdag 5 juli 2012

Viewmaster

How cool is this! Mijn generatie is opgegroeid met de viewmaster. Ik vind het nog steeds magisch speelgoed. Natuurlijk hadden mijn broer en ik er als kind ieder één. En toen ik jaren later de volledige viewmasterschijfjes-collectie van een tante erfde, was ik er erg blij mee.

Ik kreeg toen een doos met ruim twintig setjes. Op elke Europese reis had ze in de jaren zestig en zeventig zo'n setje gekocht. Met van die toeristische, culltuureigen en dus volkomen stereotype beelden van dat land, die streek of die stad. Ge-wel-dig! Ik kan nu nóg smullen van die plaatjes, lekker nostalgisch wegzwijmelen, en betoverd door de beelden heel even heimwee krijgen naar een tijd die natuurlijk niet zo utopisch was als dat ik door mijn viewmaster zie.

Anyway, de Japanners koesteren de magie van de viewmaster ook nog steeds. Zie hier hun eerbetoon: een viewmaster voor je iPhone 4! Waarmee je '3D'-filmpjes op Youtube in 3D kunt bekijken. I love it!

Nu nog een iPhone 4.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten