maandag 4 juni 2012

夜間night

Twee van de meest recente ruzies met Reinier gingen over dat ik weiger mijn mobiel 's nachts beneden op te laden of uit te zetten 's nachts.
 
Argumenten als 'ik kan dan 's nachts de tijd checken' en 'op mijn mobiel zit een flashlight en dat is handig, want ik ben nachtblind', kunnen hem niet overtuigen.

Het zou me dus niet verbazen als ik dit apparaatje een keer als cadeau krijg..

Het ziet er niet irritant uit, deze strak vormgegeven oplader, maar dat is ie wel. De '夜間night' is ontworpen door de Schotse product designer Douglas Wood om het gebruik van je smartphone te ontmoedigen.

"Technology has become so embedded into everyday life that it is difficult to detach from it, especially for younger generations who often lose valuable sleeping time because of 'being online'. '夜間night' aims to discourage phone use in bed and aid the process of drifting off to sleep.

夜間night* starts a soothing mood light when the phone is inserted, encouraging sleep whilst charging the phone. 夜間night will react to the phone when a notification or message is received by flashing brightly and vibrating, disturbing the user, questioning whether the phone needs to be on or not."

Ah. Dus door je wakker te maken 's nachts met gezoem en gevibreer, probeert de '夜間night' je er van te overtuigen dat het beter is om je mobiel voortaan 's nachts uit te zetten?

Hm. Dit doet mijn mobiel al uit zichzelf.
En laat dat nu net de reden zijn dat Reinier het ding beneden wil hebben..  




Geen opmerkingen:

Een reactie posten