vrijdag 4 mei 2012

Anne Frank-prentenboek

Ik wilde graag dat Judith vanavond de dodenherdenking eens mee zou kijken. Op tv. Met twee minuten stilte. Best moeilijk voor een zes-jarige. Het thema dan. Volgend jaar, heb ik al bij haar aangekondigd, neem ik haar mee naar de herdenking en kranslegging bij het monument aan het water bij het kerkburgje in Zwolle-centrum.

Als voorbereiding / inleiding op de dodenherdenking op tv, vertelde ik haar het verhaal van Anne Frank. Best pittig om een dergelijk verhaal aan je kleine meid uit te leggen. Ik pakte er het prentenboek bij dat ik jaren geleden al eens kocht en speciaal voor 'een later moment' had bewaard. Voor nu dus.

Het prentenboek is geïllustreerd door Angela Barrett

Opkomst van Hitler. Armoede onder de bevolking.

Vader Frank, Anne, Margot en twee vriendinnetjes vóór 't onderduiken.

De verhuizing naar het Achterhuis.

In haar slaapkamer in het Achterhuis.
Op de zolder van het Achterhuis met Peter.

Miep overhandigt het dagboek van Anne Frank aan Annes vader.



1 opmerking:

  1. Wat een sterke illustraties! Ze"komen echt binnen"! Is dit boek nog ergens te koop?

    BeantwoordenVerwijderen