maandag 2 april 2012

Wrath of the Titans

Nee, nee, nee. Niet heengaan. Wrath of the Titans is slecht. Trust me. Verhaal flinterdun, karakters niet geloofwaardig en de actie wordt nergens écht spannend.

Ik snap er niets van. De eerste film, Clash of the Titans was wel leuk. Hij werd neergesabeld door de mensen die er verstand van hebben, dat wel. Hetgeen ik nog steeds niet begrijp..'t is gewoon een leuke, lichtverteerbare actiefilm! Ik vond en vind 'm leuk. Heb 'm zelfs op dvd gekocht.. En daar schaam ik me niks voor ;-) Een film waar je gewoon niet te veel van moet verwachten en dan heb je een vermakelijke avond.

De tweede film echter, Wrath of the Titans dus, kreeg betere recensies (en de makers en acteurs kraakten zelfs de eerste film in retrospectief af om de tweede te promoten!), maar is echt slecht in het kwadraat. Jammer.


En raar.
Dat filmrecensenten en ik zooooo ver uiteen liggen.. 

Ach, there is no truth, only perception :-) En ons oordeel (míjn oordeel in ieder geval) over een ervaring, mens of ding hangt veel meer samen met de verwachtingen je vooraf koestert, dan we denken.

En, tja, misschien, heel misschien, is mijn oordeel over de eerste film wel een beetje positiever gekleurd dankzij de aanwezigheid van acteur Mad Mikkelsen, die in een bijrol generaal Draco speelt. Toch jammer dat ie dood gaat aan het eind van de eerste film.. hij had mijn Wrath of the Titans-filmervaring van vanavond een stuk aangenamer kunnen maken ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten