vrijdag 23 maart 2012

Titanoboa

Nu ben ik altijd weer opnieuw onder de indruk van de python die we elk jaar in het Serpentarium in Blankenberge zien (ik sta dan vastgeplakt tegen het glas te staren naar dat beest, vol ontzag for the sheer size of that thing..), maar hier werd ik toch wel even stil van: de titanoboa..

Damn.

Dat is pas een slang.



PS Het Serpentarium in Blankenberge is trouwens een aanrader! Ik moet en zal er elk jaar heen! En ik ben niet de enige die deze 'dierentuin' kan waarderen: vorig jaar won het Serpentarium de prijs van mooiste kleine dierentuin op de ZooSite Awards 2010 (die van mooiste niet-EAZA dierentuin). En ook dit jaar is het Serpentarium weer genomineerd: voor de ZooSite Awards 2011. 

Het Serpentarium, geopend in september 1998, is ontstaan uit de privé-collectie van Marnick Croes, een gepassioneerd reptielenliefhebber. Als bezoeker loop je door een prachtig tropisch regenwoud, een druipsteengrot en een woestijn. In de rotswanden zijn talloze terraria verwerkt die tientallen slangen, hagedissen, spinnen, schorpioenen, kikkers en andere koudbloedigen huisvesten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten