vrijdag 9 december 2011

Kerst met Linus

Mijn dag is pas écht goed als ik tijdens het ontbijt de tune van 'Kerst met Linus' heb gehoord. Ik vind dit echt zo'n leuke, lekker nuchter Noorse, humoristische, warme, ontroerende etc. serie!

Het begon natuurlijk met de kinderen, die deze advents-serie elk jaar (hij wordt elk jaar op veler verzoek herhaald door KRO Kindertijd) van 1 december tot Kerstavond volgen. Vervolgens raakte Reinier hooked (twee jaar geleden), en ook ik ben nu, met volle overgave, bezweken voor de charmes van de avonturen van de 8-jarige Linus en zijn vriendjes Nure, Akaya, Asa, Victoria, Morten, Burten, Atif en zijn jongere zusje Klara. En natuurlijk de immer grappige papa van Linus (mét onschuldig Peter Pan-syndroom).

  
   En dat mooie, warme liedje.. ik kan er geen genoeg van krijgen..    'Kerst met Linus': maandag t/m vrijdag, Z@ppelin, NL 3 om 07.45 uur en op NL 1 om 17.00. Coproductie van KRO Jeugd en de Noorse publieke omroep NRK. Nagesynchroniseerd.  Recensie: "Sneeuwpret, Kerstliedjes en de kleine belangrijke dingen in het leven van Linus maken deze serie tot een echt warm Kerstavontuur." Er zit een rode draad in de serie, maar je kunt de afleveringen ook apart bekijken; het zijn losstaande avonturen.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten