zaterdag 10 september 2011

Thorbeckegrachtfestival

Vandaag vierde Zwolle het begin van het culturele seizoen met het jaarlijkse Thorbeckegracht Festival. Het was vandaag mooi droog, warm en (ook wel) zonnig weer. Leuk om even met het gezin te gaan kijken dus. Ik was al even (alleen) in de stad om nieuwe zwarte schoenen te kopen (met sleehak) voor de twee beursdagen maandag en dinsdag (Foodservice Fair 2011) als comfortabele tegenhanger van mijn zwarte torenhoge hakken.

Na een snelle lunch bij Doppio (tosti Serranoham, Cortado Doppio en NRC), ontmoette ik vervolgens Reinier, Judith en Nathan in de binnentuin van ArtEZ Conservatorium waar om 13.30 uur een kindervoorstelling zou starten door een aantal verhalenvertellers.

De heerlijk koele, want schaduwrijke, binnentuin was om 13.00 uur nog een oase van rust. Een verademing. Bezoekers waren nog in geen velden of wegen te bekennen (iedereen zat blijkbaar, in de volle zon, op het gras van het nabijgelegen Meerminneplein, vlak naast de Librije). Alleen de verhalenvertellers zaten gezellig met elkaar te lunchen en zich nog even voor te bereiden op de komende voorstelling. Leuk groepje. Ik was zo brutaal om ook even aan de picknicktafel aan te schuiven. En met hen, o.a. met Ilse Horstman (theateractrice, dramatherapeut en stemacteur), een praatje te maken. Leuke mensen met humor.

Van de voorstelling heb ik uiteindelijk het eerste verhaal gehoord (verteld door verhalenverteller Daniel uit het gezelschap) over een jongetje wiens moeder op een ochtend opeens in een draak blijkt te zijn veranderd. Toen stuiterde Reinier, Judith en Nathan binnen. Aangezien de laatste twee behoorlijk rode wangen hadden van de warmte, zijn we op zoek gegaan naar drinken.

We hebben op het Meerminneplein lekker popcorn gegeten en Judith heeft zich laten schminken (als leeuw. Geloof ik..). Op het plein voor de Broerenkerk trad één van de Deltion-studentenbands op en tussen twee optredens door sprak ik nog even ex-collega Wilma die als communicatieadviseur achter de schermen van alles voor de techniekstudenten en -leraren aan het regelen was. Leuk om haar weer te zien!
























Toen ik vanochtend in de stad was, heb ik trouwens een android smartphone gekocht! Een HTC Desire Z (mooie naam ook, hè). Met touchscreen en uitschuifbaar toetsenbord (vond ik een must). Ben er erg blij mee :-)

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten