zondag 11 september 2011

The Rock danst..?

Vanavond weer So You Think You Can Dance! Dan zit ik weer genietend voor de buis. Genieten deed ik ook van onderstaand 'dansfilmpje'. Acteur Dwayne Johnson (aka the Rock) doet een raad-mijn-dans-spel bij Ellen Degeneres. Deze sexy man (mooie stem..) is echt een hele sympathieke (zelfs bescheiden) acteur met humor en zelfspot. Leuke man. Wil ik best de dansvloer mee op..



Ik heb altijd al een soft spot gehad voor Dwayne. En dat begon toen hij als 'The Rock' (showworstelaar) naam maakte bij de World Wrestling Foundation. Mijn broer en ik keken (toen we twaalf, dertien jaar waren) elke zaterdagavond trouw naar de bijzonder amusante (nep)worstelwedstrijden van de WWF. Puur Amerikaanse show. Geen enkele klap/uithaal was raak, haha. Maar daar ging het ook niet om. Het ging om de show. Er werden complete toneelstukjes opgevoerd waarbij de extravagante worstelaars elkaar voornamelijk doodsbedreigingen naar het hoofd slingerde. En daarmee het (volgens mij vrij simpele) publiek tot grote hoogtes van uitzinnigheid brachten. Het ging ook helemaal niet om het worstelen zelf, maar om alles er omheen.

Voorbeeldje: een van de favorieten van mijn broer en mij (naast de all-american-hero the Rock natuurlijk) was de gemenerik Jake 'the snake' Roberts, die, wanneer hij zijn tegenstander had gevloerd, met veel gevoel voor dramatiek zijn, immer met zich meezeulende, grote zak de ring in gooide en dan zijn meterslange reuzepython(!) over zijn half bewusteloze (en zogenaamd doodsangsten uitstaande) 'prooi' liet glibberen. And the crowd goes bananas!

Echte acteurs dus die worstelaars van de WWF. Vandaar ook dat the Rock, Hulk Hogan en Andre the Giant ook buiten de ring hun brood konden verdienen in de showbusiness..   



Zijn eerste stappen in de echte filmindustrie maakte hij met de rol van schorpioenenkoning in de film 'The Mummy returns'. Het filmpubliek kon zijn performance wel waarderen, de producers roken geld en gaven hem vervolgens de hoofdrol in de gelijknamige spin-off film 'The Scorpion King'. Hieronder de scene dat Dwayne de helderziende priesteres (en minnares) van de zittende koning ontvoert. Hij is hier nog 'slechts' een (zij het al snel legendarische) krijger, maar de priesteres heeft in haar visioenen gezien dat Dwayne de toekomstige (schorpioenen)koning wordt. Leuke lichte actiefilm met mooie beelden (kostuums, kleuren), mooie lijven, lekkere vechtscenes en de nodige humor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten