donderdag 8 september 2011

Madamoiselle schoonzus

Na een bericht over mijn zwager, nu een bericht gewijd aan mijn schoonzus (vrouw van mijn broer). Ik zag namelijk ooit (een reproductie van) het schilderij 'Madamoiselle Caroline Rivièra' (van de neoclassistische schilder Jean Auguste Dominique Ingres) en ik was echt getroffen door de gelijkenis van de geportretteerde met mijn schoonzus!

Hoewel Madamoiselle (dochter van een hoge ambtenaar ten tijde van Napoleon) op dit schilderij (waarvan hier rechts een detail) waarschijnlijk niet ouder van 15 was op het moment dat ze werd geportretteerd, en mijn schoonzus twee keer zo oud is, vind ik beide dames veel op elkaar lijken.

Dus: OF mijn schoonzus is een reïncarnatie van Caroline OF van Audrey Hepburn. O nee dat kan niet; Hepburn overleed pas in 1993... Ach nou ja, daar lijkt ze in ieder geval ook op. Een mooie vrouw dus.

Caroline
Audrey

Geen opmerkingen:

Een reactie posten