zondag 25 september 2011

Gefeliciteerd met je kip..

Onze jarige buurjongen heeft vannacht een kip(!) van zijn vrienden gekregen.
 Zucht.
 Ziet er wel gezellig uit, hoor, zo'n scharrelend beest door je tuin. Maar a. zij maakte ons al om 06.00 uur wakker, en b. om blijkbaar bij te komen van een toch wel ruige nacht in de feestschuur bij de buren, scharrelt ze nu dus enigszins gestresst in onze tuin (zie foto hiernaast. Ik geef trouwens toe dat ze er op de foto niet zo gestresst uitziet. Maar goed, ik vind kippen al snel iets neurotisch hebben..).

Kijk, dat de buurtpoes geregeld een kopje komt geven als ik de loungestoel zit te lezen, a la. Maar een buurtkip die vanaf nu dagelijks op visite komt... ik weet niet, hoor...

Update: Reinier heeft net even geïnformeerd; de buurjongen heeft vijf kippen gekregen.. Hij schijnt ooit gezegd te hebben dat hij bang is voor kippen, en toen dachten zijn vrienden natuurlijk 'maar dat is een leuk cadeau! Lache man!'.

Die kippen zijn natuurlijk ook niet gek, en zij hebben zich zo snel mogelijk uit de voeten gemaakt vannacht en zich verspreid over de tuinen van diverse buren. In de hoop geadopteerd te worden, vermoed ik.. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten