donderdag 22 september 2011

Concert-posters van Dr. Teeth and the Electric Mayhem

Nog altijd als ik oude(!) afleveringen van The Muppets zie, voel ik een heerlijke melancholie die me direct terugkatapulteert naar mijn kinderjaren. Zoals iedere dertiger was/ben ik gek op The Muppets! Ieder heeft wel zijn favorieten. Bij mij was/is dat natuurlijk miss Piggy, de (zichzelf ver)heerlijke(nde) diva die zich op hoge hakken met charme, stijl en lef door het leven slaat. Ubervrouwelijk, verleidelijk flirtend met allerlei mannen (terwijl ze zelf nogal jaloers is aangelegd), maar eeuwig verliefd op Kermit..
Sam de arend, vond ik trouwens ook altijd geweldig. Hij is in alles dé tegenpool van miss Piggy; een strikte, gortdroge man, bewaarder van normen en waarden. Ik had een zwak voor hem :-)

De rockband die altijd in The Muppets optrad, Dr. Teeth and the Electric Mayhem, heeft een geheel eigen trouwe schare fans. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de goed gedocumenteerde pagina over de band in de MuppetWiki waarin nauwkeurig is bijgehouden in welke aflevering ze (met welk nummer) optraden.

Ook een fantastisch eerbetoon vond ik onderstaande geweldige concert-posters (met de bandleden in de hoofdrol) die grafisch ontwerper Michael de Pippo heeft gemaakt! Juweeltjes.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten