woensdag 31 augustus 2011

Nieuwe 'ledige' desktop

Ik heb blijkbaar een voorliefde voor serene schilderijen vandaag ;-). Want dit is sinds vandaag mijn bureaublad op de iMac thuis. David Graeme Baker schildert interieurs, landschappen en portretten. En alles ademt stilte uit. Eén grote uitademhaling. Een zucht. En een zucht is niet zelden een verhaal..


Ik kan nooit zo goed niets doen. O, ik kan wel heerlijk in m'n eentje in rust genieten van een cappuccino en de krant op het terras. Of me uren vermaken met een boek en een goed glas wijn in het gras (als ik daar ooit weer de tijd voor kan vrijmaken..). Maar uren voor me uit staren? Nee. I wish I could. Lijkt me geweldig om je door stilte te laten omringen en je laten vullen met ledigheid.. Daarom vind ik dit schilderij ook zo fascinerend. Ach, misschien heb ik wel genoeg aan hun starende blik in de verte. En hoef ik daarom zelf niet meer zo nodig..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten