zaterdag 6 augustus 2011

5 km langs de IJssel (zonder 'flunning' dit keer)

Net hardgelopen langs de IJssel. Lekker. Het was maar 5 km, maar toch, 't was weer fijn. Op mijn rondje kom ik altijd veel leuks tegen: veel dieren en aardige mensen. Zo zie ik (achter hek en sloot weliswaar) schapen, Lakenvelder koeien (en andere koeien), paarden, zwarte zwanen, walibi's (kleine kangaroes), Mandarijn-eendjes, alpaca's (lama's), kalkoenen, geitjes en kippen. En, in het wild, ook nog eens futen, witte zwanen, zwaluwen en soms, als ik erg vroeg ben, fazanten en reeën! En er lopen ook nog eens half-wilde Konikpaardjes en Galloways (zwart behaarde runderen). En mensen natuurlijk. Fietsend, wandelend (met of zonder hond), skatend of hardlopend. En altijd vriendelijk. Iedereen is altijd vriendelijk tegen hardlopers, heb ik het idee.
Een ietwat extreem voorbeeld: op vakantie werd ik tijdens het hardlopen door een passerende Fransman mee uit gevraagd?! Daar snap ik niets van.. Toegegeven, ik heb een leuk hardloop-pakje aan (maar ook niet zooo bijzonder), maar wie vraagt nu een bezwete vrouw met rode konen mee uit? Nadat ik zijn aanbod vriendelijk maar standvastig had afgeslagen (wat even moeite koste gezien mijn versnelde ademhaling en mijn gebrekkige Frans..), liep ik gevleid maar puzzled door. Zou het dan toch waar zijn..? Dat mannen sportende vrouwen aantrekkelijk vinden? Volgens een Brits onderzoek dat in het voorjaar van 2010 werd gehouden, wel. Daaruit blijkt zelfs dat 24 procent van de hardlopers rent om te flirten. Dat heeft zelfs een naam: ‘flunning’ (running + flirten). Zo heeft 36 procent van de lopers heeft tijdens het rennen wel eens geflirt (oke, ik geef toe, als mannen roepen, zwaaien of toeteren, zwaai ik met een glimlach terug). En wist je dat 10 procent van de mannen en 5 procent van de vrouwen tijdens hardlopen aan seks denkt? Tja, je moet toch ergens aan denken ;-)
Galloways en vogels langs de IJssel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten